Leerlingen pop-up Masterclass van het atheneum Herzele zetten hun verkoopskills in voor Lichtpunt
De leerlingen van de pop-up Masterclass toonden wederom hun sociaal engagement.
Doorheen de tweede semester werden 11 leerlingen tijdens dit keuzevak doorheen het
verloop van een volledig verkoopproces geloodst, dit als ware ondernemers in spe. Van het
opstellen van een mini-marktonderzoek over het voeren van een promotiecampagne tot het
beheer van financiën…geen enkele verkoopfase is hen nog vreemd.
Een verkoop op onze school van artisanaal bereide donuts, ijsjes én chocolade uit de
Oxfam-wereldwinkel bracht een mooie som van 275,00 EUR in het laatje. De klas koos
unaniem ervoor deze opbrengst te schenken aan vzw Lichtpunt. Deze vzw wil kansarmen in
Zottegem helpen door drie keer per maand gratis voedselpakketten aan te bieden. Voor de
aankoop van het voedsel en voor de algemene kosten van de werking moet Lichtpunt zelf
financiële middelen verwerven. Onze leerlingen droegen met veel enthousiasme hun
steentje bij aan dit nobel doel.
.